22:a april 2011

bästa dagen ♥

Jag är så otroligt nöjd över min långfredag, från att ha haft inga som helst planer och ingen att hänga med till att hänga med Emma i centrum och på mc donalds (i 1 & ½ timme, hihi) och bara ha det såå bra..och vädret..fantastiskt!!


Jag och Emma i solen på mc donalds uteservering, där satt vi tills hela serveringen var i skugga, då flyttade vi in och satt i ytterligare 30 min och bara pratade :)

Jag har börjat läsa Malin Berghagens Blogg, vet inte riktigt hur jag hamnade där men det gjorde jag iaf och har fått inspiration till att börja springa, jag som aldrig har sprungit i onödan mer än korta sträckor eller om jag blivit jagad..det sistnämda har ännu inte inträffat tack och lov.
Anyway, hon berättar på sin blogg att hon inte heller har sprungit tidigare och tyckt att det mest varit jobbigt att komma igång men hade då fått tips att börja väldigt simpelt, 10 min om dagen i 2 veckor, tills hon kommit över tröskeln och till det stadiet då det faktiskt börjar bli kul att springa..och det har funkat för henne..så nu tänkte jag ta mig an dom tipsen jag med..så idag började jag..10 min på löpbandet hemma hos föräldrarna..var inte så speciellt jobbigt faktiskt..men inte helt lätt heller..känns iaf skönt att ha kommit igång.
Imorgon kör jag igen, 10 min here i come!

När jag hade kutat mina 10 min kände jag mig helt plötsligt himlars pigg, så jag åkte hem och började vårstäda på balkongen, städat bort ludde och allt annat skräp som bott där ute senaste året och sopade av golvet och mitt trägolv..satte upp mitt lilla bord och ut med den enda växten som överlevt att bo tillsammans med mig ;)

ena hörnan


och andra hörnan :)
så fort jag får tid över ska jag pryda soffan och stolen med fina dynor, men det blir ett senare projekt :)

Nu ska jag bara njuta över hur bra min dag har varit, och se fram emot resten av ledigheten..
imorgon blir det påsklunch med föräldrar + nina + bror + annelie + 2 barn :)
söndag = bio = Hur många lingon finns det i världen
måndag = gryttjom :)

Glad påsk allesammans!
Johanna

KUL med lòpningen... Jag har gjort ett program åt en kollega som aldrig sprungit längre än 3 kilometer och hon trodde att det var omöjligt att springa en mil, och gapade när jag sa att hon skulle göra det efter 12 veckor, på under en timme! Hojta till om du vill insights, dessvärre är det nämnda programmet på datorn hemma men hon kanske har kvar det och kan skicka det till mig annars. :)



2011-04-23    01:21:30
 Namn


 E-postadress (publiceras ej)


 URL/Bloggadress


 Kommentar

        Kom ihåg mig?
Translate/Översätt


Sök i bloggen


rss feed Bloglovin´+